Zakendoen met Croan is een ‘warm bad’: vriendelijk, deskundig, snel en accuraat. Wat ik zo prettig vind aan de samenwerking met Croan is het persoonlijke contact met alle medewerkers, hierbij de korte lijnen, waarbij het onmogelijke vaak mogelijk is.
De inhoud van de Training Klantgerichtheid bestaat uit:
Iedere medewerker ongeacht het beroep, heeft twee beroepen: je professie, maar daarnaast acteer je altijd als gastheer/-vrouw. Of je werkt als receptionist, schoonmaker, beveiliger, vrijwilliger, manager, werkt bij de overheid, in een winkel, de horeca, catering, bedrijfsleven of in de zorg… voor iedereen is gastheerschap een must!
Met gastvrijheid creëer je kansen om bewuster, slimmer en klantgerichter te werken en de aantrekkelijkheid van jouw organisatie te vergroten. Maar hoe zorg je dat gastvrijheid écht in het DNA komt van je organisatie? Gastgerichtheid is geen oplossing op papier of een aangeleerd trucje, maar een mindset die begint bij jezelf. Gastvrijheid vraagt om gedrag waarbij je je bewust bent van je omgeving, luistert naar de behoefte van de ander en aandacht hebt voor de diensten/producten die je levert.
De training Klantgerichtheid is een praktijkgerichte training waarin alle aspecten van gastvrijheid en klantgericht werken naar voren komen. Deelnemers worden zich bewust van de mogelijkheden van gastvrijheid, de eigen uitstraling en die van het team. Met voorbeelden, oefeningen en rollenspelen leren ze hoe ze een positieve beleving kunnen creëren. De verschillende werkvormen en middelen waarmee we werken maken deze training leuk, luchtig en levendig.
Dit kunnen de deelnemers na afloop:
Na afloop van de training Klantgerichtheid hebben deelnemers hun klantgerichte attitude en klantgerichte benadering verbeterd.
Kennis
Deelnemers weten na afloop van de training:
- Wat gastvrijheid inhoudt en hoe je de beleving van je gast beïnvloedt.
- Wie de gast is en wat zijn/haar (verschillende) doelen, behoeften en verwachtingen zijn.
- Wat is mijn stijl van communiceren en hoe verbreed ik mijn repertoire?
Vaardigheid
Deelnemers kunnen na afloop van de training:
- Nieuwe gesprekstechnieken toepassen om het gevoel van gastvrijheid bij de gast te vergroten.
- Op hun eigen handelen reflecteren.
- Denken in oplossingen.
- Aan de slag met de uitdagingen en spanningsvelden in de praktijk.
- Gewenst en ongewenst gedrag bespreekbaar maken.
- Een klantgerichte houding effectief inzetten naar de gast, het bedrijf en voor zichzelf.
Deze training is voor:
Onze training Klantgerichtheid is voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten en meer wil leren over gastvrijheid, de eigen uitstraling en die van het team.
Wij gebruiken de volgende leermethode:
De training Klantgerichtheid is een combinatie van e-learning en een praktijktraining (blended learning). Een deel van deze training bestaat uit een interactieve e-learning, waarbij de nadruk ligt op achtergrondkennis en de theoretische basis wordt gelegd. In de praktijktraining ligt de focus op verdieping en verbinding met de praktijk. Vooraf volgen de deelnemers de e-learning ‘Roos van Leary’. Hiermee krijgen ze kennis van houdingen en voorkeuren ten aanzien van communicatie. De bijbehorende zelftest ‘Roos van Leary’ dient als onderlegger en startpunt van het traject.
Ter voorbereiding op deze praktijktraining ‘Klantgerichtheid’ mogen deelnemers een persoonlijke leerwens en casus inleveren. Met deze informatie maakt de trainer het programma verder op maat.
Voor deze training zetten we onze LOTS-methode in:
Learning On The Spot – LOTS – is een interactieve en drempelverlagende trainingsvorm met acteur, waarbij de interactie in het hier en nu centraal staat. Uniek in zijn soort, want wij zijn de enigen die deze methode gebruiken. Sterker nog, we hebben ‘m zelf ontwikkeld. Bij LOTS is de acteur onderdeel van de groep, wat zorgt voor echte interactie. Deelnemers blijven daardoor dicht bij zichzelf. LOTS verhoogt het plezier in trainen én vergroot het leerrendement aangetoond aanzienlijk.
Onze trainingen zijn altijd volledig op maat:
Iedere organisatie en iedere medewerker is uniek. Daarom zijn al onze trainingen afgestemd op specifieke ontwikkelvragen van onze opdrachtgevers. Ook die van jou. We luisteren naar jouw ontwikkelvraag en komen met een antwoord op maat.
Tijdsduur:
Het programma voor de training is altijd op maat. We stemmen de lengte van de training af op de ontwikkelbehoefte van jouw medewerkers. Meestal bestaat de training Klantgerichtheid uit twee dagdelen en een mogelijke follow-up bijeenkomst.
Zo doen we dat
Werkwijze
De Training Klantgerichtheid is precies afgestemd op de ontwikkelbehoefte van deelnemers en/of situaties die spelen binnen jouw organisatie. Zo versterken wij jouw medewerkers in hun ontwikkeling.
Wat zeggen anderen over ons?
Testimonials
‘Maar liefst 91% van de deelnemers beveelt onze trainingen aan bij anderen. Daar zijn we natuurlijk enorm blij mee. Hier lees je een aantal van hun ervaringen.’
Benieuwd wat we voor jouw medewerkers kunnen betekenen? We geven je graag vrijblijvend advies.
Bijdrage aan ontwikkeling
Croan levert een grote bijdrage aan de ontwikkeling en het enthousiasme van onze medewerkers door de originele manier van trainen en de juiste en intensieve betrokkenheid voor, tijdens en na de training.
Jeanne Buwalda
Groeien als organisatie
Door de trainingen van Croan groeien wij als lerende organisatie. Het is fijn om samen te werken met deskundige trainers, acteurs die zich goed kunnen inleven in onze dagelijkse praktijk, ervaringsdeskundigen met boeiende verhalen én een goed georganiseerde backoffice.
Ageeth Koning
Bruikbaar op de werkvloer
Een fijne afwisseling tussen actief/inactief. Er is ruimte voor interactieve inhoudelijke conversatie. De trainers hebben oog voor een veilige, prettige sfeer. We behandelden praktijkvoorbeelden en kwamen tot diepgang, wat de training erg bruikbaar maakt voor op de werkvloer.
Sofie Hoogers
Duidelijke werkwijze
Met Croan kunnen we in alle openheid communiceren. De werkwijze is direct en duidelijk. De betrokkenheid van de trainer/coach is erg groot en gemeend en draagt op een positieve wijze bij aan de professionaliteit van de medewerkers van Berco. We zien dat terug na sessies.
Jos Boley
Maatwerktrajecten
Croan speelt in op veranderingen en voor ons relevante ontwikkelingen! In prettig en zorgvuldig overleg vindt afstemming om aan te sluiten bij onze wensen en behoeften. Dit resulteert in maatwerktrajecten, die onze teams en leidinggevenden goed ontvangen.
Christel van Dun & Emilie Klerkx
Versterk de ontwikkeling van jouw medewerkers
Vrijblijvend advies op maat
We geven je heel graag vrijblijvend advies of meer informatie over de Training Klantgerichtheid. Laat je gegevens achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op.